Logowanie
Panel klienta
  •                                         ZEST
    profesjonalnie i komplesowo dla Twojej nieruchomości
  • Dział Techniczny: 787 613 597, Eksploatacja: 696 474 092, Telefon alarmowy: 696-474-129
  • Informacje o trwających konkursach na roboty dla Wspólnot w zakładce Aktualności
Aktualności
Śmieci drogie jak złoto. Zapłacą mieszkańcy
Powrót do: Strona główna

W Warszawie, (...) od Nowego Roku zmienią się opłaty za wywóz odpadów. (…)

W połowie grudnia stołeczni radni przyjęli uchwałę o zmianie opłat za wywóz śmieci w Warszawie. Od 2022 r. warszawiacy mają płacić jednolitą stawkę za odpady. Będzie wynosić 85 zł od mieszkania oraz 107 zł za dom jednorodzinny.

Jeszcze w listopadzie wyglądało, że cena będzie zależała od wielkości lokalu. Jednak ponad tydzień temu Regionalna Izba Obrachunkowa (RIO) zakwestionowała tę uchwałę. Od kwietnia do końca roku w stolicy funkcjonuje metoda „wodna” naliczania opłat za śmieci. Ta została zaskarżona do wojewódzkiego sądu administracyjnego, który uwzględnił skargi i stwierdził nieważność uchwał. – W międzyczasie we wrześniu weszły w życie przepisy nowelizujące m.in. ustawę o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Zobowiązują one wszystkie gminy w Polsce, które wybrały metodę ustalania opłat za odpady na podstawie ilości zużytej wody, do przyjęcia nowych uchwał – mówi Aleksandra Grzelak ze stołecznego ratusza.

Od Nowego Roku część warszawiaków, zwłaszcza osoby samotne i mieszkające w małych lokalach, które oszczędzają wodę, zapłaci sporo więcej za śmieci. Jaką część mieszkańców dotkną podwyżki? – Z uwagi na brak informacji o zużyciu wody dla poszczególnych gospodarstw domowych nie ma możliwości określenia, dla jakiej liczby gospodarstw zmiana metody naliczania opłat będzie korzystna lub nie – tłumaczy Aleksandra Grzelak.
Jak wynika z danych GUS, śmieci komunalnych produkujemy coraz więcej. W 2020 r. było to niemal 13,2 mln ton, co dawało średnio na mieszkańca 342 kg. W porównaniu z 2019 r. to wzrost o 2,9 proc. Z gospodarstw domowych odebrano 11,3 mln ton odpadów, co stanowiło 86,1 proc. wszystkich wytworzonych odpadów komunalnych. – Spośród miast na prawach powiatu najwięcej odpadów w wartościach bezwzględnych wytworzono w Warszawie (707,36 tys. ton), a najmniej w Tarnobrzegu (10,25 tys. ton), natomiast w przeliczeniu na mieszkańca najwięcej odpadów wytworzono w Świnoujściu (577,3 kg), najmniej w Tarnobrzegu (219,9 kg) – podaje Karolina Walaszczak z GUS.

A miasta nadal dopłacają do systemu śmieciowego. W Warszawie w 2020 r., kiedy obowiązywała metoda „od gospodarstwa domowego”, ratusz dołożył do niego ok. 500 mln zł. – Pełne dane za rok 2021 nie są jeszcze dostępne. Na chwilę obecną można wskazać, że łączna kwota wydatkowana z budżetu miasta na funkcjonowanie systemu gospodarki odpadami komunalnymi za pierwsze trzy kwartały 2021 r. wyniosła 847 769 228 zł. Szacunkowe dane o kosztach systemu i wpływach z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wskazują na możliwość powstania deficytu – przyznaje Aleksandra Grzelak.

                                                                                                         Źródło: Rzeczpospolita: Nr 300 (12151)

Zest
Firma godna zaufania

„Łatwiej odbudować zburzone miasto niż odbudować zaufanie” (cyt. Karol Bunsch) Dlatego, w naszej pracy, tak istotnym jest budowanie właściwych relacji z mieszkańcami obsługiwanych nieruchomości. Mamy świadomość, że nieruchomości to nie tylko budynki i grunty to także a może przede wszystkim ludzie, i że to na ich zadowolenie i zaufanie codziennie pracujemy. Uważamy, że kluczem do osiągnięcia tego celu jest najwyższa jakość świadczonych usług oraz dążenie do wypracowania własnego, charakterystycznego stylu zarządzania, którego rezultatem ma być pełne zaspokojenie ich potrzeb i oczekiwań w zakresie funkcjonowania Wspólnoty.

W naszych działaniach koncentrujemy się na:

  • zapewnieniu bezpieczeństwa zaówno ludzi jak i powierzonych nam nieruchomości;
  • przygotowaniu indywidualnych planów finansowych dla Wspólnot w oparciu o gruntowną analizę przychodów i ponoszonych kosztów;
  • pozyskiwaniu alternatywnych zewnętrznych źródeł finansowania zarówno w aspekcie całokształtu potrzeb jak i konkretnych celów;
  • dynamicznym podejmowaniu całego spektrum działań, których rezultatem na być utrzymanie lub podnoszenie wartości nieruchomości;
  • poszukiwaniu alternatywnych i niestandardowych rozwiązań;
  • orientacji na Klienta oraz budowaniu wzajemnych pozytywnych relacji;

Codzienna praca na rzecz mieszkańców i ich nieruchomości w połączeniu z profesjonalizmem i zaangażowaniem ludzi ją wykonujących dała Spółce ZEST bezcenny kapitał jakim jest zaufanie naszych Klientów.

D l a c z e g o   m y ?
Sprawdź
wersja na komputer