Logowanie
Panel klienta
  •                                         ZEST
    profesjonalnie i komplesowo dla Twojej nieruchomości
  • Dział Techniczny: 787 613 597, Eksploatacja: 696 474 092, Telefon alarmowy: 696-474-129
  • Informacje o trwających konkursach na roboty dla Wspólnot w zakładce Aktualności
Aktualności
Podatek od części wspólnej nieruchomości
Powrót do: Strona główna

Podatek od części wspólnej nieruchomości, kolejny rok obowiązywania zmian, które wprowadziły obowiązek uiszczania podatku od nieruchomości od części wspólnych budynku przez właściciela lokalu.

Od 1 stycznia 2016 r. zostały zmienione zasady opodatkowania części wspólnych budynków, w związku z nowelizacją ustawy o podatkach i opłatach lokalnych z dnia 12 stycznia 1991r. Dz.U.2016 poz.716 t.j. z póżn. zm., obowiązującej od 2016 roku w zakresie obowiązku podatkowego z tytułu podatku od nieruchomości za części wspólne budynku stanowiące nieruchomość wspólną. Przepis art. 3 ust. 5 ww. ustawy otrzymał brzmienie: "Jeżeli wyodrębniono własność lokali, obowiązek podatkowy w zakresie podatku od nieruchomości, od gruntu oraz od części budynku stanowiących nieruchomość wspólną w rozumieniu art. 3 ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (...) ciąży na właścicielach w zakresie odpowiadającym ich udziałowi w nieruchomości wspólnej." Zgodnie z tym przepisem na każdym właścicielu lokalu ciąży obowiązek podatkowy od gruntu oraz od powierzchni użytkowej części wspólnych budynku z wyjątkiem powierzchni klatek schodowych oraz szybów dźwigowych w zakresie odpowiadającym ich udziałowi w nieruchomości wspólnej.

W związku z powyższym, zgodnie z KOMUNIKATEM W SPRAWIE OBLICZANIA PODSTAWY OPODATKOWANIA PODATKIEM OD NIERUCHOMOŚCI CZĘŚCI WSPÓLNYCH BUDYNKÓW, zamieszczonym na stronie internetowej Urzędu Dzielnicy Bielany, jak również zgodnie z pouczeniem zawartym w decyzjach ustalających podatek od nieruchomości informującym o konieczności aktualizacji danych mających wpływ na wysokość podatku, właściciele lokali powinni złożyć korekty informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych na druku IN-15 wykazując dodatkowo udziały w części wspólnej budynków.

Wykaz przedmiotowych powierzchni w budynkach zarządzanych przez Spółkę „ZEST” został przekazany do Urzędy Dzielnicy Warszawa Bielany w lutym 2016r.

Druki, zgodnie z przytoczonym wyżej KOMUNIKATEM…., można pobrać ze strony Urzędu Dzielnicy Bielany www.bielany.waw.pl – zakładka „Podatki i opłaty” lub w formie papierowej w Wydziale Obsługi Mieszkańców (stanowisko nr 37- informacja podatkowa). Złożenia wypełnionych druków można dokonać: - osobiście, w kancelarii Urzędu Dzielnicy Bielany - listownie, za pośrednictwem operatora pocztowego, Informacje udzielane są pod nr tel. 22 3733195, 22 3733196.

Osoby, które nie złożyły dotychczas stosownego druku, pragniemy uspokoić, gdyż zgodnie
z zapowiedzią Kierownika Referatu (mail z dnia 27.01.2017r.), uzyskaną w drodze prowadzonej korespondencji z Wydziałem Budżetowo – Finansowym dla Dzielnicy Bielany, cyt.: „Podatek za udziały w częściach wspólnych doliczany będzie właścicielom sukcesywnie bez żadnych kar i odsetek po zaktualizowaniu ewidencji podatkowej o części wspólne.”

Zest
Firma godna zaufania

„Łatwiej odbudować zburzone miasto niż odbudować zaufanie” (cyt. Karol Bunsch) Dlatego, w naszej pracy, tak istotnym jest budowanie właściwych relacji z mieszkańcami obsługiwanych nieruchomości. Mamy świadomość, że nieruchomości to nie tylko budynki i grunty to także a może przede wszystkim ludzie, i że to na ich zadowolenie i zaufanie codziennie pracujemy. Uważamy, że kluczem do osiągnięcia tego celu jest najwyższa jakość świadczonych usług oraz dążenie do wypracowania własnego, charakterystycznego stylu zarządzania, którego rezultatem ma być pełne zaspokojenie ich potrzeb i oczekiwań w zakresie funkcjonowania Wspólnoty.

W naszych działaniach koncentrujemy się na:

  • zapewnieniu bezpieczeństwa zaówno ludzi jak i powierzonych nam nieruchomości;
  • przygotowaniu indywidualnych planów finansowych dla Wspólnot w oparciu o gruntowną analizę przychodów i ponoszonych kosztów;
  • pozyskiwaniu alternatywnych zewnętrznych źródeł finansowania zarówno w aspekcie całokształtu potrzeb jak i konkretnych celów;
  • dynamicznym podejmowaniu całego spektrum działań, których rezultatem na być utrzymanie lub podnoszenie wartości nieruchomości;
  • poszukiwaniu alternatywnych i niestandardowych rozwiązań;
  • orientacji na Klienta oraz budowaniu wzajemnych pozytywnych relacji;

Codzienna praca na rzecz mieszkańców i ich nieruchomości w połączeniu z profesjonalizmem i zaangażowaniem ludzi ją wykonujących dała Spółce ZEST bezcenny kapitał jakim jest zaufanie naszych Klientów.

D l a c z e g o   m y ?
Sprawdź
wersja na komputer