- ZEST
profesjonalnie i komplesowo dla Twojej nieruchomości - Dział Techniczny: 787 613 597, Eksploatacja: 696 474 092, Telefon alarmowy: 696-474-129
- Informacje o trwających konkursach na roboty dla Wspólnot w zakładce Aktualności
Aktualności
Mieszkania komunalne z 70-proc. bonifikatą
Powrót do: Strona główna
W Warszawie znów można będzie wykupić zajmowane mieszkanie komunalne. Prawdopodobnie sprzedaż ruszy w połowie roku. Radni już przygotowali projekt uchwały, zgodnie z którym najemcy z co najmniej 10-letnim stażem ma przysługiwać 50-procentowa bonifikata powiększona o jeden procent za każdy kolejny rok najmu. Do „stażu” będzie zaliczany okres najmu poprzedników prawnych, na przykład rodziców, oraz okres najmu poprzedniego lokalu, co powinno zainteresować te osoby, które dokonały zamiany. Łączna ulga nie może przekroczyć 70 procent wartości pełnowartościowego mieszkania. Jeżeli w mieszkaniu nie ma na przykład ciepłej wody, to zostanie dodatkowo przyznany 1 procent bonifikaty, przy braku centralnego ogrzewania – 3 proc., a dwa proc. gdy nie ma toalety. W budynkach bez windy można będzie uzyskać 1-procentową zniżkę za mieszkanie na czwartym i wyższych piętrach.
Ratusz nie będzie sprzedawał mieszkań w nowych blokach, ani tych, które przeszły generalne remonty.
Były czasy, kiedy mieszkanie komunalne można było wykupić za 10 procent wartości. W 2011 roku radni PO i SLD, mając większość głosów, przyjęli uchwałę, która całkowicie zahamowała wykup mieszkań. Nie tylko ograniczono bonifikatę do 50 proc., ale ustalono, że nie może wykupić lokalu ten, kto w ciągu pięciu lat przed sprzedażą miał długi czynszowe, kto otrzymywał zniżki czy zasiłek mieszkaniowy. Uchwała wykluczyła ze sprzedaży mieszkania duże, mające ponad 80 metrów.
Obecny projekt uchwały zakłada, że łączna bonifikata nie może przekroczyć 75 proc. wartości mieszkania.
Źródło: Mieszkanie i Wspólnota Nr 03/2016
Zest
Firma godna zaufania
„Łatwiej odbudować zburzone miasto niż odbudować zaufanie” (cyt. Karol Bunsch) Dlatego, w naszej pracy, tak istotnym jest budowanie właściwych relacji z mieszkańcami obsługiwanych nieruchomości. Mamy świadomość, że nieruchomości to nie tylko budynki i grunty to także a może przede wszystkim ludzie, i że to na ich zadowolenie i zaufanie codziennie pracujemy. Uważamy, że kluczem do osiągnięcia tego celu jest najwyższa jakość świadczonych usług oraz dążenie do wypracowania własnego, charakterystycznego stylu zarządzania, którego rezultatem ma być pełne zaspokojenie ich potrzeb i oczekiwań w zakresie funkcjonowania Wspólnoty.
W naszych działaniach koncentrujemy się na:
- zapewnieniu bezpieczeństwa zaówno ludzi jak i powierzonych nam nieruchomości;
- przygotowaniu indywidualnych planów finansowych dla Wspólnot w oparciu o gruntowną analizę przychodów i ponoszonych kosztów;
- pozyskiwaniu alternatywnych zewnętrznych źródeł finansowania zarówno w aspekcie całokształtu potrzeb jak i konkretnych celów;
- dynamicznym podejmowaniu całego spektrum działań, których rezultatem na być utrzymanie lub podnoszenie wartości nieruchomości;
- poszukiwaniu alternatywnych i niestandardowych rozwiązań;
- orientacji na Klienta oraz budowaniu wzajemnych pozytywnych relacji;
Codzienna praca na rzecz mieszkańców i ich nieruchomości w połączeniu z profesjonalizmem i zaangażowaniem ludzi ją wykonujących dała Spółce ZEST bezcenny kapitał jakim jest zaufanie naszych Klientów.
D
l
a
c
z
e
g
o
m
y
?
Sprawdź