Kluczowym aspektem funkcjonowania każdej nieruchomości są jej finanse. Jedynie poprzez zapewnienie właściwych procedur, w tym zakresie, możliwe jest realizowanie zadań na pozostałych płaszczyznach istnienia nieruchomości. Najważniejsze aby były one zgodne z prawem, jasne, przejrzyste, dające właścicielom – na każdym etapie – możliwość kontroli oraz aby pokazywały faktyczną „kondycję” nieruchomości zarówno w aspekcie uzyskiwanych przychodów jak i ponoszonych kosztów. Dlatego tak dużą wagę, od początku istnienia Spółki, przywiązujemy do pracy Działu Księgowości.
W zakresie księgowej obsługi nieruchomości oferujemy m.in.:
- dla nowopowstających Wspólnot pomoc w nadaniu numerów NIP i REGON oraz otworzeniu Rachunku Bankowego;
- protokolarne przejęcie dokumentacji księgowej nieruchomości od poprzedniego Administratora, Zarządcy lub Dewelopera;
- jej przechowywanie i nadzór;
- prowadzenie bieżącej ewidencji kosztów i przychodów w oparciu o obowiązujące przepisy i podjęte uchwały;
- przygotowywanie projektów planu gospodarczego (w formie planu rzeczowo – finansowego) i jego ewentualnych korekt wynikających z podjętych uchwał;
- przygotowywanie propozycji wysokości stawek w oparciu o faktyczne wpływy i ponoszone koszty;
- okresowe przygotowanie sprawozdań finansowych;
- prowadzenie windykacji zadłużeń zarówno na etapie przedsądowym jak i postępowania sądowego oraz egzekucji komorniczej;
- przygotowywanie dokumentów stanowiących księgowe załączniki do przedkładanych, na zewnątrz, dokumentów lub wniosków;
- pomoc w uzyskaniu kredytów termomodernizacyjnych, remontowych i inwestycyjnych;
- możliwość bieżącego sprawdzenia stanu indywidualnych rozliczeń albo za pośrednictwem e-boka, albo podczas osobistej wizyty w Dziale Księgowości;