Logowanie
Panel klienta
  •                                         ZEST
    profesjonalnie i komplesowo dla Twojej nieruchomości
  • Dział Techniczny: 787 613 597, Eksploatacja: 696 474 092, Telefon alarmowy: 696-474-129
  • Informacje o trwających konkursach na roboty dla Wspólnot w zakładce Aktualności
"Ustawa śmieciowa" po nowelizacji.
Powrót do: Strona główna

Prezydent podpisał nowelizację ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Zacznie ona obowiązywać w terminie 14 dni od ogłoszenia czyli najpóźniej na początku lutego za wyjątkiem trzech artykułów, których wejście w życie przedłużono do 3 miesięcy od dnia ogłoszenia. Najważniejsze zmiany dotyczą określenia maksymalnej stawki za odbiór odpadów komunalnych, która zależeć będzie od - ogłaszanego przez GUS - t.zw „przeciętnego miesięcznego dochodu rozporządzalnego”, częstotliwości wywozu (od kwietnia do października odpady komunalne zmieszane, w budynkach wielolokalowych, mają być odbierane nie rzadziej niż raz w tygodniu), przyznania gminom uprawnień służb podatkowych w przypadku egzekucji opłat wobec osób, które za śmieci nie płacą ale także doprecyzowania kwestii na kim, w budynkach wielolokalowych, spoczywa obowiązek złożenia deklaracji śmieciowej. W art. 2 znowelizowanej ustawy dodano zapis ust. 3

„Jeżeli nieruchomość jest zabudowana budynkiem wielolokalowym, w którym ustanowiono odrębną własność lokalu, obowiązki właściciela nieruchomości wspólnej oraz właściciela lokalu obciążają wspólnotę mieszkaniową albo spółdzielnię mieszkaniową”. Niemniej tego zapisu nie należy rozumieć jako zwolnienia mieszkańców od wnoszenia opłat za śmieci do wspólnoty.

Mówi o tym ust. 3a powyższego artykułu „Wspólnota mieszkaniowa ponosi wynikające z ustawy opłaty bez ograniczeń a każdy właściciel lokalu – w części (…)”

Całość przyjętych zmian jest dostępna pod adresem:

http://orka.sejm.gov.pl/opinie7.nsf/nazwa/2377_u/$file/2377_u.pdf

Zest
Firma godna zaufania

„Łatwiej odbudować zburzone miasto niż odbudować zaufanie” (cyt. Karol Bunsch) Dlatego, w naszej pracy, tak istotnym jest budowanie właściwych relacji z mieszkańcami obsługiwanych nieruchomości. Mamy świadomość, że nieruchomości to nie tylko budynki i grunty to także a może przede wszystkim ludzie, i że to na ich zadowolenie i zaufanie codziennie pracujemy. Uważamy, że kluczem do osiągnięcia tego celu jest najwyższa jakość świadczonych usług oraz dążenie do wypracowania własnego, charakterystycznego stylu zarządzania, którego rezultatem ma być pełne zaspokojenie ich potrzeb i oczekiwań w zakresie funkcjonowania Wspólnoty.

W naszych działaniach koncentrujemy się na:

  • zapewnieniu bezpieczeństwa zaówno ludzi jak i powierzonych nam nieruchomości;
  • przygotowaniu indywidualnych planów finansowych dla Wspólnot w oparciu o gruntowną analizę przychodów i ponoszonych kosztów;
  • pozyskiwaniu alternatywnych zewnętrznych źródeł finansowania zarówno w aspekcie całokształtu potrzeb jak i konkretnych celów;
  • dynamicznym podejmowaniu całego spektrum działań, których rezultatem na być utrzymanie lub podnoszenie wartości nieruchomości;
  • poszukiwaniu alternatywnych i niestandardowych rozwiązań;
  • orientacji na Klienta oraz budowaniu wzajemnych pozytywnych relacji;

Codzienna praca na rzecz mieszkańców i ich nieruchomości w połączeniu z profesjonalizmem i zaangażowaniem ludzi ją wykonujących dała Spółce ZEST bezcenny kapitał jakim jest zaufanie naszych Klientów.

D l a c z e g o   m y ?
Sprawdź
wersja na komputer